Kinderopvang (BSO)

De Petrus en Paulus werkt met veel opvangorganisaties samen voor de VSO en BSO. Echter is Kober de partner waar wij het meest intensief mee samenwerken. De BSO opvang van Kober, genaamd de PenP tuin, is in het gebouw van de school en de andere organisaties halen en brengen de kinderen vanaf de school.

Sluiten de werk- en schooltijden van je gezin niet op elkaar aan? Zoek je een oplossing waar ook je kind blij van wordt? Dan ben je bij Kober aan het juiste adres. In onze buitenschoolse opvang (bso) kan je zoon of dochter spelen en relaxen met vriendjes, maar ook nieuwe talenten en interesses ontdekken. We hebben oog voor je kind en bieden het volop uitdaging om zich, samen met anderen, te ontwikkelen. Als het maar enigszins kan, zitten onze bso’s samen met de school in hetzelfde gebouw of op hetzelfde terrein. Dichtbij, vertrouwd en gemakkelijk. Dat is prettig voor je kind én voor jou.

Ontdekken en relaxen

Op de bso is er altijd iets leuks te doen: urban dance, toneelspelen, koken, voetballen….of gewoon buitenspelen met je vrienden. Je kind krijgt volop ruimte om te ontspannen en om te ontdekken wat het leuk vindt en waar het goed in is. In de vakanties ondernemen we vaak iets bijzonders. Hoe ouder je zoon of dochter wordt, hoe meer vrijheid er is om zelf te bepalen wat hij of zij wil doen. Onze pedagogisch medewerkers zorgen voor een sfeer waarin kinderen betrokken raken bij elkaar. We leren ze elkaar in hun waarde te laten, zelf conflicten op te lossen en grenzen te stellen.

Samen met school

We werken zo veel mogelijk samen met de school van je kind, ook inhoudelijk. Onze aanpak stemmen we zo veel mogelijk op elkaar af. Zo vullen we elkaar aan en versterken we elkaar.

Praktisch

Bij Kober kinderopvang bieden we veel opvangmogelijkheden. Voor en na school of tijdens de lunch, in de vakantie, vast of incidenteel. In overleg kun je je kind eerder brengen of later ophalen. Een dagje ruilen regel je zo. En omdat wij weten dat een werkdag hectisch kan zijn, bieden we extra services, zoals take away-maaltijden op sommige locaties.

Kosten

In veel gevallen krijg je een bijdrage in de kosten via de kinderopvangtoeslag van de Belastingdienst. De hoogte hiervan hangt af van je inkomen en gezinssituatie. Met de rekentool op onze website kun je uitrekenen hoeveel je maandelijks betaalt en wat je van de belastingdienst terugkrijgt. Heb je niet het hele jaar opvang nodig? Dat kan ook, we hebben namelijk 40, 47 en 52 weken pakketten. Alleen opvang tijdens schoolvakanties behoort ook tot de mogelijkheden.

Meer informatie

Heb je een vraag of wil je meer informatie? Neem dan contact op met het Kober serviceteam via (076) 504 56 00 of serviceteam@kober.nl. Kijk ook eens op www.kober.nl voor een locatie bij jou in de buurt, de veel gestelde vragen of het maken van een kijkafspraak.